Nemám rada deti a ani sa ich nechystám mať rada

31. october 2016 at 14:44 | Hrobárova Dcéra |  Názorové Peklo
Je to prostý fakt, bez príkras ale ja skutočne nemám rada deti. Nie je tu žiadna pozitívna väzba, ani zrniečko nadšenia. Skôr by sa dalo povedať, že je tu pár zrniečok znechutenia. Teda, viac menej sa pohybujem ľahko pod neutrálnou hranicou.
Deti ma absolútne neberú a nikdy ani nebrali. Za celé detstvo som mala len pár bábik aj to som sa s nimi nechcela hrať. Mňa oveľa viac zaujímali plyšové hračky, autíčka, panáčikovia, stavebnice.... Ani neviem, či som sa niekedy hrala na "Mamičku".

Spoločnosť zostavená z primitývnych idiotov neschopných prekonať hranice vlastnej mysle mi celý život dáva pocítiť, že nemať vzťah k deťom a nechcieť ich je niečo, čo ma robí menejcenou, poprípade, že som retardovaná egoistická sviňa. Teda vlastne, že moja hodnota spočíva len v mojej maternici, ktorá ma predurčuje byť chovnou sukou. Osobnosť, sny či túžby idú bokom, pretože som v prvom rade ŽENA, potencionálna MATKA a možno niekde pod hovädinami ako MANŽELKA či DRUŽKA som ŽIVÁ BYTOSŤ.

-Nechcem deti...

-Počkaj až budeš staršia, zmeníš názor
-Počkaj až ti začnú tikať biologické hodiny
-Ty nechceš deti???? Všetci chcú deti!!!
-Ty si zaručene nechutná kariéristka alebo nezodpovedná piča, ktorá si chce užívať život....

C'mon!

Z detí sa nerozplývam, nelsintám ani nad detským oblečením. Mojou nočnou morou je byť s nejakým dieťaťom zavretá v jednej miestnosti viac ako 10 minút. Šedivejem, keď musím prísť do kontaktu s nejakým dieťaťom.
Nedokážem predstierať nadšenie. Pre mňa sú deti otravný program, ktorý si musí každý spraviť podľa seba aj to bez záruky výsledku. Niečo, čo mi jednoducho v mojej hlave nedáva zmysel. Nedokážem si predstaviť seba ako sa dobrovoľne obetujem na minimálne 18 rokov trvajúce programovanie nejakého zákerného šmejda, ktorý na mňa bude skúšať citové vydieranie a manipuláciu vrieskaním a plačom....
Kombinácia JA+DIEŤA jednoducho nefunguje...

A pre tých, ktorí dokážu prekonať hranice svojej mysle musím skonštatovať, že nič v mojom prípade nie je normálne. Dovolím si povedať, že môj mozog počas vnútromaternicového vývoja vznikal za veľmi špecifických podmienok čo vidieť na mnohých veciach. S pravdepodobnosťou hraničiacou s istotou tvrdím, že môj chýbajúci vzťah k deťom a akékoľvek materské inštikty sú výsledkom môjho špecifického mozgu. Jednoducho som sa takáto narodila a nie je za tým nič iné. Ako dôkaz považujem fakt, že celé detstvo som odmietala bábiky a len veľmi, veľmi zriedkavo sa k nim priblížila.

Je to zvláštny pocit, keď mi niekto ukazuje fotku svojho potomka a ja sa strašne snažím nájsť v sebe aspoň kúsok nadšenia, kúsok niečoho, čo sa nazýva materský inštinkt, kúsok radosti. Zúfalo pátram v sebe, šťuchám do svojho mozgu a pýtam sa ho, či spustí nejakú biologickú funkciu, že proste tu máme obrázok decka, mala by nasledovať nejaká reakcia a on mi jednoducho odvetí, že nemáme radi deti a hotovo....

(Nechce sa mi tento článok gramaticky korigovať... nie dnes, Prepáč...)
 


Comments

1 Baryn Baryn | Web | 2. november 2016 at 8:52 | React

Mrzí mě, že se setkáváš s odsouzením kvůli tomuhle svému názoru. Mně to přijde v pořádku. Já to tedy měla nastavené vždycky trochu jinak. Podobně v tom smyslu, že cizí děti naprosto odmítám, nevidím v nich nic úžasného, radost, ne, nic z toho, nechci s nimi být, přesně jako ty ... ale jinak v tom smyslu, že své děti bych přeci jen chtěla. Jen bych je asi každému nevnucovala, jak to někteří zahledění rodiče dělají. Taky nevím, co furt odpovídat na to jejich chlubení se fotkama. "Jo, hezký, užij si to." :D
Třeba děti, které už chodí aspoň do první třídy, mi většinou nevadí vůbec, jen ty mladší. Ty o něco starší jsem docela dlouho doučovala, tak jsem si na ně musela zvyknout. :D

No,s nad tě okolí moc nezdeptá :) a neboj se stát si za svým. :) Tenhle svět stejně víc dětí nutně nepotřebuje, a ne, není to tvá povinnost. :)

2 Hrobárka Hrobárka | Web | 2. november 2016 at 13:59 | React

[1]: :D Ďakujem.... dnes si poslom Vesmíru :*

3 Sayuri Sayuri | Email | Web | 4. november 2016 at 11:10 | React

Tiež nechápem, prečo ľudia vôbec rozoebrajú názor iných na niečo tak podstatné v ich vlastnom živote. Ja som dosť často považovaná za sebeckú osobu, ktorá na iných kašle, pretože sa ani nepozastavujem nad ich názormi na moje životné rozhodnutia, kedže si stojím za tým, že iba ja som pánom svojho života a nikto nemá právo mi doňho kecať. Ja deti tiež nechcem, vidím to naprosto rovnako ako ty. Ked mám strážiť nejaké dieťa, alebo sa hrať so sesternicou síce to pre mna nie je utrpenie, dokážem to, a sem-tam ma to aj baví, bohužiaľ si nedokážem predstaviť mať vlastné deti, starať sa o nich a celkovo mi vidina usadenia nesedí.

4 Anshee. Anshee. | Web | 5. november 2016 at 16:39 | React

Ja deti tiež veľmi nemusím.. A oni nemusia mňa.

5 anonym anonym | 25. november 2016 at 14:47 | React

Podle mě to je to normální.
Mám dvouletého bratra, ale nemám ráda ho, ani jiné děti. Fajn, nemám nic proti tomu je na chvíli pohlídat, každopádně si nedokážu představit, že bych je měla hlídat delší dobu, pravidelně, být učitelkou ve školce nebo škole do páté třídy, nebo pracovat v jeslích. A sebe v roli matky si nedokážu představit vůbec. Já na to zkrátka nemám. Nemám ráda děti a ani mě nevábí představa být na mateřské s malým smradem.
Měj se pěkně a hodně zdaru k vyhýbání se dětem.

6 Hrobárka Hrobárka | Web | 25. november 2016 at 14:50 | React

[5]: Ďakujem :)

7 Hrobárka Hrobárka | Web | 25. november 2016 at 14:50 | React

:D Ajaj... lavína komentárov sa blíži :D

8 Hrobárka Hrobárka | Web | 25. november 2016 at 14:51 | React

Prosím, ušetrite ma :D

9 pedofil pedofil | 25. november 2016 at 15:10 | React

já mám děti rád

10 Hrobárka Hrobárka | Web | 25. november 2016 at 15:12 | React

[9]: hmm ako pokus o vtip dávam 10/1... skús ešte raz

11 Alue Alue | 25. november 2016 at 15:25 | React

Přesně vím co máš na mysli... :) Nic nemám proti dětem, ale nevím co s nimi mám dělat. Umím si s nimi sednout a pak doufat, že nezačnou blinkat nebo řvát, protože vůbec nevím co s nima. Mateřské chutě mě nějak opustily po 19. roce života, jen co jsem si uvědomila, co to je za obrovskou zodpovědnost a práci. A že ono to kadí a blinká a prdí a močí.. :)

12 Eliss Eliss | Web | 25. november 2016 at 15:33 | React

Já děti dřív taky nemusela. Ale co se mi narodil synovec, radikálně jsem změnila názor a chodím si s ním hrát moc ráda.

13 Kiara Kiara | Email | Web | 25. november 2016 at 15:52 | React

Já děti taky nechci. Pořád mi všichni říkají, že do toho dospěju, ale vždyť mně je už bezmála dvacet, tak kdy jako? Nemyslím si, že se to stane. Ono jak bych se měla starat o dítě, když se nedokážu postarat ani sama o sebe? :D
Ale na druhou stranu nemůžu tvrdit, že bych děti neměla ráda. Mám k nim takový neutrální vztah. Ještě aby ne, když funguju jako vedoucí ve skautu. Některé děti mám ráda, jiné zase nemůžu vystát. Ale jde o to, že mezi nimi nemůžu dělat rozdíly, nemůžu si tvořit oblíbence, protože děcka to vycítí.
Takže jsem ráda ve funkci skautského vedoucího, ale v roli matky se ocitnout nechci :D

14 Ségra Ségra | Email | Web | 25. november 2016 at 16:03 | React

Naprosto souhlas. Já mám natohle téma jednu super historku (no, není zas tak super, ale je krásně ilustrační k malomyslnosti některých):
Moje spolubydla na intru byla (a je) strašně rodinně založená, do toho celkem pravidelně provozovala nechráněný pohlavní styk a razila teorii, že kdyby otěhotněla, tak si to děcko nechá a vychová ho, protože její máma taky otěhotněla omylem a nechala si jí atd atd atd (to už by byla trochu jiná historka, takže zpátky k věci). Jak už to tak na intrech bývá, nejednou jsme na tohle téma narazily, nicméně když jsme na to narazily naposled, začala mi tvrdit, že mít dítě je předurčení ženy (WTF?!) a že bych viděla, že kdybych se svým přítelem omylem otěhotněla, tak bych si to stejně nechala. Celkem nevybíravě jsem řekla, že nechat si dítě v době, kdy nemáme ani jeden dostudováno, žádný trvalý příjem apod, je do nebe volající nezodpovědnost a mnohem ohleduplnější volba by byl potrat, pro který bych se určitě v takové situaci rozhodla. Slečna spolubydla mě v tu chvíli označila za bezcitnou vražedkyni a jedním dechem dodala, že v tom případě "se nechej vykastrovat, když to bereš takhle, stejně to nebude škoda"... SRSLY?! Když někdo nechce mít děti a má srovnané priority, hned hopošlem na nezvratný zákrok, který s sebou nese plno dalších rizik? A to jen proto, aby se jeho "nemateřská infekce" nerozšířila omylem dál, nebo co?

15 Jess Jess | 25. november 2016 at 16:11 | React

Souhlas!

16 Hrobárka Hrobárka | Web | 25. november 2016 at 16:12 | React

[14]: Túto reakciu som nepochopila :D
Ja: Nechcem mať deti
Reakcia mentálneho kripla: Takí ako ty by nemali mať nikdy deti :D
Ale veď to chcem!!!
Vždy ma to pobaví a díky za funny koment :)

17 Ségra Ségra | Email | Web | 25. november 2016 at 16:36 | React

Není za co :D
Tahle spolubydla byla zdrojem plno podobných scének a nemusely se týkat jenom (ne)plození dětí, moje druhá nejoblíbenější je, když dostala košem, půl dne chodila a fňukala, jak je v depresi a smutná a večer šla do hospody, aby mi ráno oznámila, že si našla kluka :D Ale to už je jinej soudek :D
Snad mě hlava děravá nezklame a ještě se sem vrátím počíst si další články :)

18 Hrobárka Hrobárka | Web | 25. november 2016 at 16:38 | React

[17]: :D To znie ako zdroj mnohých úsmevných momentov. Slečna sa s ničím nepárala :D
Tak želám, nech nájdeš cestu opäť raz

19 BeMe BeMe | Web | 25. november 2016 at 17:49 | React

Souhlasím s tebou - taky jsem se setkal s těmahle reakcema. Vždycky mě dokáže zarazit, jak to někoho může tak rozohnit, že nechci děti. Žij a nech žít :) A když nakonec budu v sedmdesáti sám, jak mi tihle lidi spílají - tak to bude přece můj problém, ne? :)

20 Hrobárka Hrobárka | Web | 25. november 2016 at 17:52 | React

[19]: Akceptovanie iných názorov ľudstvu ešte stále nejde... A ono ani deti nie sú zárukou toho, že človek neostane na staré kolená sám :)
Ale veď nesmieš povedať, že decko môže odísť žiť do Brazílie, na opačný koniec republiky alebo sa na teba vysrať....

21 BeMe BeMe | Web | 25. november 2016 at 17:59 | React

[20]: Přesně to je jeden z důvodů, proč je nechci. Stojí energii a peníze a pak se na tebe ještě vyprdnou :D Koupím si radši psa, ten mě bude milovat taky a navíc bude poslouchat :D

22 Elizabeth Elizabeth | Web | 25. november 2016 at 18:00 | React

A ja že som sama! Takisto nemám rada deti a skôr sa orientujem na kariéru. Podľa spoločnosti to asi nie je správne, ale ja proste deti neznesiem a nedokážem sa z nich tak rozplývať ako všetky ostatné. A už kopec ľudí mi povedalo, že časom zmením názor, no ja si stojím za tým, že ak by som ja mala mať deti, tak by asi nedopadli dobre, pretože pochybujem o tom, že by som bola dobrou matkou. :D

23 Hrobárka Hrobárka | Web | 25. november 2016 at 18:03 | React

[21]: :D a skôr umrie! :D (sama mám psa :D )

24 Hrobárka Hrobárka | Web | 25. november 2016 at 18:04 | React

[22]: Ja nemám nazvyš 18 rokov :D však by ma porazilo po troch dňoch!

25 Kory Kory | Web | 25. november 2016 at 18:35 | React

Hm... já to mám tak napůl. Nejsem nadšená, ale s tím, že budu mít jednou děti, tak nějak počítám. ALE co mi na tom vadí, je, že mám (asi pitomej, ale  mám) pocit, že po tom, co si člověk udělá dítě, tak jeho životní příběh v podstatě končí. Prostě žiješ, žiješ, studuješ, cestuješ, můžeš dělat něco hustýho a bejt nějaká dobrá osobnost, ale jakmile máš dítě (asi hlavně jako holka a budoucí matka), tak končíš- a nemyslím jako že končí kariéra a užívání si života, myslím, že končí celkově tvůj příběh, protože už je najednou hlavní postava to dítě. Je to tak i v knihách. Je to docela blbej pocit, a to mě od toho mít děti celkem odrazuje, ikdyž mi na druhou stranu přijde smutný je i nemít.

26 Hrobárka Hrobárka | Web | 25. november 2016 at 18:50 | React

[25]: Nič nie je úplne čierne a nič nie je úplne biele. Obe varianty majú svoje klady aj zápory :)

27 lapis lapis | Web | 25. november 2016 at 21:37 | React

Silne reci obhajujuce extrem len potvrdzuju, ze zivot je paradox. Ludia robia divne veci. Ziju ako mnisi v celibate aby mohli poznat "skutocnu" lasku. Ako workoholici pracuju od rana do vecera aby si vytvorili podmienky pre stastny zivot, ktory nakoniec preziju v praci. Vychovavaju deti, tak ze na ne nemaju cas. Preziju zivot v nerozhodnuti, pretoze cakaju na idealnu dobu... O svete viem minimum, no viem ze ked sa pozriem 10 rokov dozadu nikdy by som nebol povedal ze sa dostanem tam kde som sa dostal. A preco? Pretoze si zivota nerobim priamku, pretoze priamkou nie je. Niekdy v zivote potrebujes odbocku, krok stranou aby si pochopila, ze cesta po ktorej kracas nie je priamka ako si myslis a ani vlnovka sposobena chybnym rozhodnutim ktorej sa obavas ale spirala, ktoru nevidis, v ktorej sa slepo tocis a robis dookola tie iste chyby.

.... uvidime za 10 rokov ;-)

28 Hrobárka Hrobárka | Web | 25. november 2016 at 21:40 | React

[27]: potrebuješ poškrabkať ego?

29 Vladimír Vladimír | 25. november 2016 at 21:42 | React

Pokud opravdu natolik nesnášíš děti, je dobře, že je nechceš mít. S tebou by se jen trápily. To, že někdo cítí obecně k dětem averzi, a proto je nechce mít, je pro mě pochopitelné. Když někdo nemůže vidět krev, asi těžko půjde dělat doktora. Prostě by nemohl. To je stejné.

Co ale naopak nedokážu pochopit, jsou lidi, kteří nechtějí mít děti, protože by jim překážely v kariéře. I pro tyto lidi platí, že je vlastně dobře, že se nikdy nestanou rodiči, protože i u nich by se dítě mělo špatně. Lidé s takovýmito názory jsou však především buď sobečtí nebo hloupí, případně obojí. Sobečtí proto, že mají zřejmě pocit, že jsou na světě jen sami kvůli sobě a že nemají žádné závazky vůči svému okolí. A hloupí proto, že si ve své slepé dosebezahleděnosti neuvědomují, že všechno, co si na tomto světě vybudují - sláva, úspěch, kariéra - je pomíjivé a s největší pravděpodobností si to odnesou s sebou do hrobu, ve svých dětech však můžou žít věčně. Zrovna nedávno jsem dával dohormady rodinný rodokmen a povedlo se mi dohledat předky až z 18. století. Pro společnost to nebyli významní lidé, byli to jen obyčejní, negramotní vesničané. Ale pro mě důležití jsou, protože vím, že bez nich bych tady nebyl. Takže i když žili téměř před 300 lety, dodnes zanechali na světě svůj otisk. A jelikož já děti rozhodně mít plánuji, bude ten otisk přetrvávat i nadále. A to je přece něco úžasného, ne?

30 Hrobárka Hrobárka | Web | 25. november 2016 at 21:45 | React

[29]: Ehm, spôsob akým sa duplikuje DNA je skutočne úžasný... ale to je asi tak všetko.
Vybrať si kariéru je osobná voľba každého človeka. Rovnakým spôsobom môžeme označiť za egoistu toho, kto chce deti ;)
nejdem obhajovať, len poukazujem na rôzne uhly pohľadu

31 Reita Reita | Web | 25. november 2016 at 21:48 | React

A ja že som jediná XD no som rada že aj niekto iný okrem mňa má úplne presní názor na deti :/. Aj mne hovoria presne to čo tebe že ich raz budem chcieť a tak ale už som dospelá a nech sa snažím v sebe nájsť niečo čo by to odštartovalo tak to jednoducho nejde pretože nechcem a mať diéta len pretože si niekto okolo mňa myslí že je to správne a už na to mám ako hovoria vek, tak jednoducho ma to vie poriadne vytočiť ako môžu niečo také povedať ved je to moje telo a môj život.

32 lapis lapis | Web | 25. november 2016 at 21:50 | React

[28]: ego ? to nie ... skor ci nevies poradit dobry obchod s basebalovymi palkami na chytrich idiotov :-)

33 Hrobárka Hrobárka | Web | 25. november 2016 at 22:09 | React

[32]: čakala by som, že Yntelektuál ako ty bude vedieť používať google...

34 Hrobárka Hrobárka | Web | 25. november 2016 at 22:09 | React

[31]: Vitaj na palube :)

35 Lapis Lapis | Web | 25. november 2016 at 22:25 | React

[33]: ale kde pa yntelektual. Len mam vyborny cuch jak rozpoznat znalca v obore 😎 take rady su na nezaplatenie a google sa moze schovat. 😎

Ps. Je hadam jasne ze som chcel na zaciatku len poradit.... ale mozeme pokracovat. Docela ma to bavi 😎

36 Hrobárka Hrobárka | Web | 25. november 2016 at 22:28 | React

[35]: Počkaj, idem si urobiť pukance a naliať kolu...

37 Kilari-san Kilari-san | Web | 25. november 2016 at 22:29 | React

PREACH IT
Přesně, kua, přesně qwq
Nejhorší ovšem je, když se kvůli svého osobního rozhodnutí dostaneš do konfliktu s rodinou a jsi označena za "kariéristku, které nejde o rodinu, ale jen o peníze" a následně je ti vyvěštěna temná budoucnost zkrachlé fetky. LOL dpč miluju svou rodinu, fakt ♥

38 Lapis Lapis | Web | 25. november 2016 at 22:47 | React

[36]: wunderbar! Pust este film, nejake drsne zivotne drama !!!! Hanah Montana !

39 LusyW LusyW | Web | 25. november 2016 at 23:09 | React

Hele, do 18 let jsem to měla úplně stejně jako ty :) Pak jsem poznala svého...no vlastně teď už manžela a představ si, já, která nikdy děti nechtěla a vyhýbala se obloukem (oblíbená věta z Příšerky s.r.o. byla, že není nic jedovatějšího než malé dítě - jediný dotek může i zabít!), no tak já mám teď rok a půl stará dvojčata. Osud věděl proč hned dvě - znovu už bych do mimina nešla...ale teď je to prdel s nima :D Každopádně cizí děti mě stále neberou, umím jednat asi jen s těmi svými...a nebýt mého snového prince, tak na děti nikdy ani nepomyslím.
Teda. Ne že by to bylo úplně plánovaný to těhotenství...ale věřím tady na osud :D

40 Hrobárka Hrobárka | Web | 25. november 2016 at 23:11 | React

[39]: Dve deti za cenu jedného :D Tak gratulujem!

41 Hrobárka Hrobárka | Web | 25. november 2016 at 23:33 | React

:D :D :D Nie že tu narobíte bordel! Správajte sa tak aby bol na vás Dalajláma hrdý :D

42 katastrofaalniisituace katastrofaalniisituace | 25. november 2016 at 23:42 | React

To teda nechápu, co může být lepšího než malinké děťulinky?

43 Geheimnis Geheimnis | Email | Web | 26. november 2016 at 8:59 | React

Přiznám se, že jsem pročetla jen zhruba polovinu komentářů, takže nevím, jestli i ty zbylé jsou taky všechny tak přitakávající. Pokud ne, budu první, kdo bude v opozici :-D

Neber mě špatně - akceptuju to, že prostě jsou lidi, kteří děti nechtějí, nemají k nim vztah nebo ví, že nebudou správní rodiče a v tom případě je vlastně dobře, že si to uvědomují a děti nemají. Je to lepší, než aby pak dítě odložili nebo zamordovali...

Akceptování však není porozumění a pochopení, proč. Je zajímavé, že před pár dny jsem nad tímto tématem víc přemýšlela a uvědomila jsem si, že my všichni jsem na tomhle světě opravdu jen na návštěvě a naším úkolem je udržet naši rasu na této planetě co možná nejdéle a tudíž je povinností ženy rodit děti, abychom nevymřeli. Jo, já vím, zní to strašně staromódně a antifeministicky a já nevím jak ještě jinak. Ale něco pravdy na tom bude.

Já osobně děti chci a moc a to nejen proto, aby lidská rasa nevymřela :-D já to tak mám v sobě prostě nastavené.
Nu, a celým tímto komentářem jsem jen chtěla vyjádřit to, že respektuju názory ostatních, ale nechápu je :-) (stejně jako homosexuály - respektuju je, ale nerozumím tomu, jak to takhle může fungovat). :-)

44 jantarove-srdce jantarove-srdce | 26. november 2016 at 9:06 | React

Byla jsem stejná, jako ty. Než jsem neplánovaně otěhotněla a byla okolnostmi donucena jít na potrat.

Netvrdím, že dítě chci, ono ani není s kým a při mém vnitřním stavu bych to asi těžko zvládla. Ale už mi děti nepřijdou tak strašlivé.

A co je koneckonců špatného na tom, že slintají, blinkají a řvou? My "velcí" snad neřveme, možná častěji než ta děcka? My se nikdy nezblijeme? Já se jednou zeblila v tramvaji, například. A slintá skoro každej, když spí.

Nevim no. Prostě chápu, že z toho není někdo odvařenej jako většina matek ala mimibazar, ale zase úplně se ofrňovat nad tím, že je někdo sotva narozený? Takový člověk nemá rád ani sám sebe, tak jak pak může mít rád někoho menšího a v podstatě neschopnějšího, než je sám?

45 jantarove-srdce jantarove-srdce | 26. november 2016 at 9:13 | React

No, přečetla jsem ten článek pečlivěji (sotva jsem rozlepila oči) a vnímám tolik sebenenávisti...

Zajímalo by mě, co se dělo ve tvé rodině, když jsi byla čekána a když jsi sama byla maličká.

Uvědomuješ si vůbec, že jsi sama byla, jak to nazýváš: "nejaký zákerný šmejd, ktorý na mamu bude skúšať citové vydieranie a manipuláciu vrieskaním a plačom...."

Popravdě, nejde o to, rozplývat se nad miminy a batolaty. Ale respektovat jejich existenci. Ale nalijme si čistého vína, kdo nerespektuje sám sebe, nemůže ani respektovat ostatní.

46 zuzana koubkova zuzana koubkova | Email | Web | 26. november 2016 at 9:26 | React

Proč ne? Je to tvůj názor a nakonec je lepší, když máš takhle jasno, než abys podlehla nátlaku, dítě měla a trápila se vedle něho. Jen prosím respektuj, že většina lidí děti chce, a nezačni pro změnu vnucovat svůj názor jim. Mně se tohle stalo s jednou kamarádkou a skončilo to... pochopitelně, jak jinak? ...rozpadem kamarádství.

47 padesatka padesatka | Email | Web | 26. november 2016 at 10:22 | React

[13]: Dvacet je furt málo, bude třicet nebo  i čtyřicet (dneska úplně normální), přijde nějaký bezvadný chlap, který bude děti chtít...uvidíš, máš spoustu času.

48 Hrobárka Hrobárka | Web | 26. november 2016 at 10:41 | React

By ma úprimne zaujímalo ako to majú Introverti s deťmi :D

49 Ayeri Ayeri | 26. november 2016 at 10:41 | React

Mluvíš mi z duše.

50 ManiacalMonsterMouse ManiacalMonsterMouse | 26. november 2016 at 10:55 | React

[48]: Nemůžu mluvit za všechny introverty, ale já introvert jsem a děti nechci :D
A z těch řečí typu "počkej, až budeš starší", "ty změníš názor" atd. si nic nedělej - někteří lidé mají potřebu utvrzovat tímto způsobem sami sebe o správnosti své volby nebo o tom, že oni mají pravdu vždy a i v případě druhých nejlépe vědí, jak by měli lidé svůj život žít a kdo co od života chce. Ale je to třeba taky přejde ;-)

51 Takara Takara | 26. november 2016 at 10:59 | React

Nechceš děti, tak je neměl...nač tolik keců okolo...tohle není žádné velké téma, je to osobní volba každého...(za chvíli se tu budeme dohadovat o sobeckosti lidí, co se rozhodli mít jen jedno dítě vs. rodiny s více dětmi...) nic ve zlém :-)

52 ManiacalMonsterMouse ManiacalMonsterMouse | 26. november 2016 at 11:03 | React

[47]: Promiň, ale takto to nefunguje. Já mám například přítele, jenž je doslova mojí spřízněnou duší, a neumím si představit, že by pro mě na světě existoval někdo lepší, nicméně on chce děti a já ne. Přesto, že je to opravdu "bezvadný chlap" a má spřízněná duše, se na mém názoru nic nezměnilo. Ale nebudu ho nutit vzdát se jeho snu o rodině, protože by to ode mě bylo sobecké. Proto, pokud zjistí, že je opravdu chce a nic se na tom nezmění, radši se s ním rozejdu a budu do konce života úplně sama (protože jiného takového už nenajdu), než abych jemu brala jeho sny či sebe nutila do něčeho, co nechci. Možná je to smutné, ale ta teorie o "bezvadném chlapovi, který změní tvůj názor" je prostě postavená na hlavu.

53 Hrobárka Hrobárka | Web | 26. november 2016 at 11:06 | React

[50]: :D Oukej,ako introvert to vidím rovnako...
Ja to beriem ako psychologicko-sociálny výskum, keď mám možnosť sledovať rôzne osobnosti v nepohodlnej situácií :D

54 padesatka padesatka | Email | Web | 26. november 2016 at 11:12 | React

[52]: Já tomu rozumím, ale život je dlouhý  a člověk své názory mění, to je přirozený vývoj. Ty třeba ne, ale za 15 nebo 20 let..?? Sama uvidíš..

55 Hrobárka Hrobárka | Web | 26. november 2016 at 11:19 | React

Ach jaj...
Oháňanie frázou: za 10, 15 XY rokov je ako tvrdiť, že za 10 rokov možno budú pršať modré žaby. Možno...
Je to síce pekné ale sme tu a teraz. Tu a teraz deti nechce a je ochotná opustiť svojho priateľa ak by on deti skutočne chcel...
Aký zmysel má hovoriť mlhavé prognózy a tipy?!
Budúcnosť je čisto len jej súkromná vec.
A ak sa niekto snaží poukázať na to, že časom sa môže stať kde čo, tak nech si odpustí tie frázy o koľko rokov sa čo udeje. Myšlienka, že veci sa menia sa dá vyjadriť aj iným spôsobom...

56 ManiacalMonsterMouse ManiacalMonsterMouse | 26. november 2016 at 11:20 | React

[53]: Nápodobně - já, pokud se o tom bavím, ráda sleduji, jak lidé reagují :D

[54]: Za tu dobu už mi bude přes čtyřicet a pochybuji, že se něco změní. Ostatně, já už proměnou prošla: děti jsem dřív chtěla, ale pak jsem změnila názor, protože mi došlo, že bych se jen trápila. Holt ne každý děti chce a nevidím důvod, proč by tomu tak mělo být - všichni nejsou stejní a nemají stejné cíle a sny.

57 Hrobárka Hrobárka | Web | 26. november 2016 at 11:20 | React

Jo a zabudla som, že sú veci, ktoré sa nemenia...

58 Necroparanoia Necroparanoia | Email | Web | 26. november 2016 at 13:14 | React

Plně tě chápu, cítím to stejně. Nejhorší na tom je takový to "Až jednou budeš mít děti, tak to pochopíš..." jako univerzální vzorec na všechno, na co mám jiný názor než dotyčný :D

59 Hrobárka Hrobárka | Web | 26. november 2016 at 13:15 | React

[58]: áno, vzorec, podľa ktorého sú deti definitívnou a jedinou zárukou šťastia :D

60 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | Email | Web | 26. november 2016 at 15:23 | React

Život člověka se dělí na etapy. Záleřží na tom, do jaké rodiny či prostředí se narodí a pak u koho a jak vbyrůstá, dospívá. Krásný úvod, že?
S ohledem na to, že jsem jako malé dítě byla kvůli nemoci maminky a pak úmrtí obou rodičů trpěným dítětem u příbuzných otce, jsem toužila mít svoji rodinu.  S panenkami jsem si nehrála, spíš lezla po stromech, lítala s kamarády svého staršího bratra, který byl od malička rovnou u babičky a byl mazánek.  Chtěla jsem ale mít práci, byt-tedy bydlení, svou rodinu a děti. Měla jsem je od malička ráda. Spíš z takového psychologického hlediska, jak jsem později poznala. Tři syny v rozmezí od 22 do 40 let jsem porodila a s manželem vychovala. Byli to stříbra, ale spratci ne. Protože jsem se s nimi bavila, věnovala se jejich starostem i radostem. Nebyli mazánci, ale ani odstrkovaní a jsou všichni tři ženatí, mají každý dvě děti-tedy jejich ženy a myslím, že jsou spokojení. Nevidím je moc často, nechodím k nim jen tak, ale ve spojení jsme. Měla jsem vždy své zájmy, kluky jsem tahala sebou dokud je to bavilo a neměli zájmy jinde.
K tomu- mít či nemít děti. Pokud k nim  nemáš cit, měla bys je mít jen proto, abys nebyla za Herodese, neměj je. Žen je víc než mužů a dítěti je třeba se věnovat, ne z něj dělat bezprizorného zanedbávaného člena jakési rodiny.
Je to tvoje věc, ale pokud možno neodsuzuj ty, kteří pro své děti obětují kousek života -těch potřebných  pár let, než ti odejdou a tobě se po nich stýská, i když si říkáš -máme každý svůj život a své zájmy.

61 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | Email | Web | 26. november 2016 at 15:24 | React

Za chybičky se omlouvám, někdy beru dvě písmenka naráz -

62 Hrobárka Hrobárka | Web | 26. november 2016 at 15:28 | React

[60]: Ďakujem za príjemný komentár :)

63 Pražský poděs Pražský poděs | Email | Web | 26. november 2016 at 15:36 | React

Mám ráda děti. Jen ty malé, dokud ještě nechodí a neumí mluvit. Prvních tak 10-15 minut, dokud nezačnou bejt otravný/křičet/dožadovat se pozornosti. Ano.

64 Hrobárka Hrobárka | Web | 26. november 2016 at 15:40 | React

[63]: :))) nastavuješ si aj stopky?

65 Coneja^^ Coneja^^ | Web | 26. november 2016 at 16:11 | React

Můžu ti říkat sestro??

Mám naprosto stejné pocity. Asi bych to ani nepopsala líp. Taky jsem se setkala s těmito hloupými kecy a názory, že jsem kariéristka, mrcha, ledová královna, divná ... no těch věcí je spousta.

Já si myslím, že ti, kdo to nebudou chtít chápat to nepochopí. A upřímně - jsem ráda, že se aspoň někdo snaží o tomto tématu mluvit. Ona je to sice "osobní věc", ale když vás pak opouštějí přátelé, protože mají "svou rodinu, které musí věnovat čas", nebo se s vámi lidé hádají o tom, jak si nevážíte tohoto "daru" .. není to moc příjemné. Takže za mě - DÍKY! :))

A taky mě pobavila ta "fotka potomka". Snažím se lidi respektovat včetně toho, že se rozhodnou mít děti, ale vždycky, když tohle vidím - první myšlenka, co mě napadá je "proč proboha? proč si ničíš život?" :DD .. Nemluvě o tom, jak se člověk může dostat do dost vtipných situací, kdy ho nechají s dítětem někde sami alá "pohlídej mi ho, hned jsem tu" a člověk se modlí a kouše do kloubů na ruce, aby to utrpení skončilo :D... Lepší mlčet a usmívat se ;) :D..

66 Veronika Veronika | Web | 26. november 2016 at 16:16 | React

Souhlas! Vždyčky když mi někdo ukazuje fotky svých potomků, neteří, synovců a bůhví čeho tak se snažím dostat ze sebe nejlepší herecký výkon (myslím, že si zasloužím aspon pět oscarů) a dělám, jak jsem z jejich dítete nadšená. Eww nesnáším děti! otravný, ubrečený, nikdy to nechci doma! Nebudu si ničeit život. A myslím, že jen tak názor nezměním. Mám Sestru, která se narodila když mi bylo 15. Jak já ji nenáviděla snad do té doby než začla aspon chodit a mluvit. Pořád je otravná, ale přece jen je to moje sestra... jsem špatný člověk? heh

67 Hrobárka Hrobárka | Web | 26. november 2016 at 16:28 | React

[65]: Kľudne ma volaj ako chceš :)
Moja prvá myšlienka keď mi niekto ukazuje fotku je: Prečo mi sakra vnucuješ fotky svojho potomka???
Ja nikomu nestrkám mobil pred nos a neukazujem mu chobotiny zo života... Iba ak si to vyžiada...
A Ďakujem za komentár! :D

[66]: Udeľujem ti oskara :D Ak chceš, tak ti ho aj nakreslím! (neviem kresliť)... Nemyslím si, že si "špatný" človek. Rodinu si človek nevyberie a nikde nie je napísané, že súrodenci sa musia milovať... Chápem prečo by to tak malo byť ale zabúda sa na fakt, že súrodenci sú dve odlišné bytosti. Je to ako náhodne vybrať dieťa na ihrisku s tým, že teraz budete najlepší kamaráti :D no nejde to vždy. Všetci máme svoje sympatie a anipatie...

68 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | Email | Web | 26. november 2016 at 17:38 | React

[66]:K tomu rozdílu věkovému. Nejstarší syn měl skoro osmnáct a prostřední 14 let a já jsem otěhotněla. Ptala jsem se jich, co by na to řekli: Ten starší :Mami klidně si to nech, my za chvíli odejdeme a ty by ses tady s tatou zbláznila.-hezké, že?
Prostřední: Mně je to jedno, hlavně ať to není holka, ta by byla rozmazlená jako opice.
No, byl to klukl- narodil se zrovna po oslavě 18. narozenin l.syna- ten okolo mě lítal i se svou dívkou, zavola sanitku, byli i pod oknem porodnice. Bratra zapil vaječným koňakem, který jsem měla připravený v chladničce jak u své dívky, pak u bratrovy rodiny. Zajedl to bramborovým salátem, doprali prádlo, které jsem měla v pračce- Vireně.Prostřední syn byl na lyžáku a když se vrátil byli jsme už doma. Koukl se na mne, konstatoval, že je to už na světě, obhlídl kluka v koši s poznámkou: Že ani není scvrklej, jako mimina bývají.  CO pak? Byl pro ně jako živá hračka. Vrátili se do dětských let. Naučila jsem je malého vykoupat, přebalit, což se jim pak hodilo. Prostřední ho sebou tahal i na rande, měli s děvčetem prý zábavu. Jeden po druhém odešli z domu ve svých 24 letech po studiích, ale s nejmladším si rozumí, jako by byl vrstevník. Záleží asi na povaze člověka. Brala jsem to vždycky tak, že nic se nemá přehánět. Nikomu ale svůj postoj k rodičovství nevnucuji.

69 Hrobárka Hrobárka | Web | 26. november 2016 at 17:43 | React

[68]: :) Ďakujem za zaujímavý príklad zo života. Nebol by ešte nejaký? Príjemne sa to číta :D

70 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | Email | Web | 26. november 2016 at 17:49 | React

[69]:Jen asi takový. Malý byl na svatbách obou bratrů. U nejstaršího to vzal jako zábavu- bylo mu 6, ale u prostředního byl posmutnělý. Když jsme přišli domu, sedl si večer na gauč a najednou jsem viděla, že mu tečou slzy. Vladi, co je? Když Jarek už nebude doma, já budu sám. To mu bylo 9 let. Rozbrečela jsem se s ním. On ten nejstarší chodil s dívkou 8 let-od 16- než se vzali-po studiích a jeho vojně, byl víc u nich i za svobodna přes den, tak jsme byli zvyklí. Jarek ale s nejmladším chodil na dětské filmy, na hřiště, dokonce když byl v jeslích. A on dojížděl z ekonomické školy autobusem, tak letěl rovnou pro něj, než jsem tam stačila přijít, měl ho oblečeného. Malý ho přímo zbožňoval. Kluci ho i hlídali, když jsme někam my, staří, šli.

71 I am Jane I am Jane | Web | 26. november 2016 at 18:55 | React

I já nejsem mateřský typ :O mám dva synovce a neteře :) a občas jich mám plný zuby :D máš nádherný design <3

72 Rina Lohika Rina Lohika | 26. november 2016 at 20:04 | React

Ani já nemám ráda děti.Myslela jsem,že to přejde věkem,ale nemám je ráda čímdál víc :/

73 crazyjull crazyjull | Web | 26. november 2016 at 21:19 | React

Já děti chci mít. Ale upřímně, že bych z nich byla momentálně nějak odvázaná, tak to fakt ne. Kolikrát když jdu naší školou, tak mám sto chutí nějaké z nich přizabít (aneb tak vypadá život, když máme šatnu se sekundou). Můj názor je ten, že nemít děti je celkem smutná... ale každý má právo na svůj názor. Takže pokud někdo nechce děti, tak to neodsuzuji. Znám lidi, kteří děti nechtějí a méněcenný fakt nejsou. Každý jsme prostě jiní, každý máme rádi něco jiného a každý máme i jiné představy a cíle života.
Ta druhá věta od poda ve třetím odstavci odspoda mě fakt dostala. :D

74 Daisy Daisy | Web | 26. november 2016 at 23:32 | React

Děti miluju, pracuji s nimi a přirozeně je i chci mít a to do takových šestadvaceti minimálně. Ale neodsuzuji tvůj názor. Každý člověk je jiný. Mám sice takový názor, že budeš smutná a osaměla a možná si jednoho dne opravdu dítě s někym uděláš, ale rozhodně tě neodsuzuju :).

75 Hrobárka Hrobárka | Web | 27. november 2016 at 0:16 | React

[74]: Vďaka :)

76 Nancy Nancy | Web | 27. november 2016 at 6:24 | React

suhlasim s tebou.
chcela som sa vyjadrit aj k niektorym komentarom, ale potom som si uvedomila ze zbytocne budem mrhat casom na tragedov, ked si mozem pozerat memecka.

77 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | Email | Web | 27. november 2016 at 11:46 | React

V rté diskuzi o dětech, jsem si vzpomněla na moji tetu, u které jsem žila po smrti rodičů. Ona mi jednou říkala, že nechtěla děti vůbec, ale nakonec kvůli manželovi- byl to živnostník a ona byla v domácnosti jednoho syna měla. Pak prý nemohla už mít kvůli operaci břicvhas-tak se to dá zařídit také, že? Ale co z toho vyšlo: nikdy se moc se synem nemazlila, pokud si pamatuji a to jsem byla hodné děvče-tedy vycvičené z dětského domova, poslušné, dobře jsem se učila, takže starosti se mnou neměla, nikdy nepohladila ani mě, jednou mě vzala kolem ramen, když jsem stála na verandě u okna. Takže výsledek uvažování? Kdo děti nechce, ať je raději nemá, nedá jim lásku a děti to vycítí a jsou pak také zdrženlivé vůči dospělým.

78 Annie Annie | 27. november 2016 at 12:09 | React

Konečně někdo kdo nesnáší děti stejně jako já. Myslela jsem že jsem jediná kdo  nechce být matka. Konečně je někdo, kdo má na ty fakany stejný názor jako já. ;)

79 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | Email | Web | 27. november 2016 at 13:37 | React

[78]: Pardon, nenazývej je tak. Nejsou všichni nevychovaní. Rozumní rodiče si děti nenechají přerůst přes hlavu. Mantinely musí nastavit hned od malička. Peníze nejsou všechno, dítě nemá dostat lehce vše co vidí a zrovna to musí mít. "Až si na to vyděláš- tak si to kup. Budeš si všeho víc vážit."To by mělo být krédo. Osobnost se nevytváří benevolencí vůči chování dítěte. Pak není divu, že je lidé odsuzují, nemají rádi.

80 Adeleide Adeleide | 27. november 2016 at 18:19 | React

Chvilku to trvá, než se člověk vyrovná s tím, jak na něj ostatní nahlížejí. Pak už mu je všecko jedno. Přeji, ať se nepochopení druhých můžeš už jen smát a říkat si: polibtte mi šos! :)

81 nezenska-svine nezenska-svine | Web | 27. november 2016 at 19:46 | React

Tyjo ty jsi ale svině- stejně jako já!
....Takže vím moc dobře, co zažíváš, co je ti říkáno, že tě odsuzujou a že se ptaj, kdo se o tebe postará na stáří a že jsi sobecká.
Víš co jim na to říkám já?
"kdy budeš mít dítě?" --NIKDY, PROTI TOMUHLE VIRU JSEM ODOLNÁ.
...a budeš ještě větší sviní, takže si odrážení blbých ataků užívej .)))

82 Tereza Matoušková Tereza Matoušková | Email | Web | 27. november 2016 at 20:52 | React

Tohle je klasický princip "nejsi jako já, takže jsi divná"... A nějak nesejde na tom, jestli jde o styl oblékání, náboženství nebo žrádlo.

Člověk si to prostě nesmí tak brát... i když je to těžký. Mně zas serou kecy z opačné části spektra "jak se můžeš starat o cizí dítě, to bych nedokázala" a "neměla bys se na něj vázat a tolik ho řešit, když není tvůj", když jim líčím svůj vztah k partnerovu malému synovi. Nevybereš si... :-(

83 Hrobárka Hrobárka | Web | 27. november 2016 at 21:07 | React

[82]: ľudia sú proste neskonale blbí... Mrzí ma, že láska k niekomu, kto nemá rovnakú krv ako ty je pre niekoho dôvod k idiotským poznámkam... :-(

84 SchwarzRosen SchwarzRosen | 27. november 2016 at 21:43 | React

Jsem na tom úplně stejně, jako ty. A pořád slyším, "však počkej, jednou je budeš chtít". Už bych za tu větu lidi kopala do prdelí. Nejhorší je, že podobnou variaci jsem slyšela jak od bývalýho, tak současnýho přítele (a že oni by aspoň jedno dítě chtěli). Což mě vlastně od nich odrazuje a určitě to i nyní skončí rozchodem.
Plánuju sterilizaci hned, jak si na ni našetřím (aktuálně jsem nezaměstnaná, takže jaksi moc šetřit nemůžu). I kdybych to měla udělat na tajňačku. (Nevím, jak by třeba zareagovala mamka a docela se toho bojím.) Prostě nehodlám riskovat žádný omyl. Spousta ženských říká, že při těhotenství začly pracovat hormony a najednou si řekly, že mít dítě bude fajn. V případě, že by se mi toto stalo, vím, že bych se jednou mlátila do hlavy, co za blbost jsem to udělala.
Mám bratrance (aktuálně má 7 let) a vždycky, když jsem s ním, tak prostě cítím, jak umělá je z mojí strany konverzace s ním (většinou, najdou se i světlejší chvilky). Asi nějak jako by byl někdo cizí, koho si nechci připustit k tělu a stavím mezi nás zeď. Jsem vždycky strašně nešťastná, když jsem zrovna ta oblíbená osoba ve středu jeho zájmu a pokaždé se ho snažím nějak zbavit ("teď běž chvílu za tetou, taky si tě chce užít"). Jedna z mála chvílí, kdy mi tak nevadí je, když spolu stavíme lego. (Miluju lego! Miluju lego víc, než nesnáším děti, asi. =oD ) Pak ještě, když se spolu loučíme =oD A když byl ještě malinkej, tak měl fakt krásný modrý kukadla, ale nikdy jsem se nedostala tak daleko, že bych se nad ním rozplývala a slintala.
Tak, tady je jeden delší komentář ke čtení, snad není moc zmatený =o)

85 Hrobárka Hrobárka | Web | 27. november 2016 at 22:23 | React

[84]: škoda, že si na seba nenechala žiaden kontakt :(

86 wdenda wdenda | Email | Web | 27. november 2016 at 23:32 | React

Naprosto souhlasím a při psaní toho článku bych každou větou byla naštvanější. Nenávidím děcka a nenávidím lidi, kteří mi je nutí. A ukazovat ostatním fotky nahých prdýlek svých děťátek a očekávat jak všichni řeknou: To je nádherný, a poct se z toho po*rat? Děcka jsou tlustý, smradlavý a ukřičený a všem se to líbí? Ani za boha....

No co jsem říkala, čím víc slov, tím víc nasraná. :DD

87 SchwarzRosen SchwarzRosen | Email | 28. november 2016 at 2:57 | React

[85]: Mé blogy jsou několik let neaktivní, tak jedině mail.

88 Berunka Berunka | Web | 28. november 2016 at 7:39 | React

Ahoj, nevím kolik je tobě a ani nevím kolik je slečnám tady na tvém blogu co ti tu napsaly svoje příběhy, ale můžu ti s klidem říct, že v tom nejsi sama. Já jsem vyrůstala v prostředí, kde jsme já a o rok mladší bratr byli nejmladší z širší rodiny, takže nikde malé děti. My dva jako děti jsme si s bráchou hráli na maminku a tatínka, ale ve stylu vaření, praní atd. Žádné děti. Asi kolem 12 let jsme se byli podívat na první dítě v rodině u bratrance. Pokud jde o mne, víc mne zajímala venkovní koťátka než spící děcko. A teď nynější stav. Je mi 32! ano. a minimálně do 29 let jsem neměla ráda děti. Nic mi to neříkalo, stejně jako ty jsem se nerozplývala nad fotkami ani dětskými věcmi. Dokonce jsem bývalého přítele přesvědčovala, jestli raději neadoptujeme protože představa, že budu v sobě nosit malého "vetřelce" a pak kvůli němu budu muset prožít nějvětší bolest v životě mi byla hodně vzdálená. Naštěstí nikdo z předchozích přítelů děti ještě nechtěl. Jenže...teď mám manžela a ten děti chce. Ne hned protože je mladší,ale mně už moc času nezbývá. Pořád na to musím myslet: BUDU MÍT DĚTI a snažím se na to psychicky připravit. Za těch pár let a díky dětem od jeho sester a mojí sestry jsem začala mít děti i celkem ráda a hlavně konečně mají děti rádi i mne. Podařilo se mi, že se mi líbí dětské věci i některé fotky dětí. Stále ale těhotenství a porod je pro mne noční můrou a jak píšeš 18 let vychovávat nějakého "spratka" také, ale už mám alespoň představu, že moje dítě bude vychovanější a rozumnější než ostatní :) Každopádně zatím ještě moje tělo neřeklo, teď je ten čas a já stále čekám.... tak nějak se bojím, že to nepřijde a stejně jako ty pořád jen slyším: a kdy budete mít děti? A už nečekáte?... Nemluvě o sociálních sítích, kde řeším problémy přemnožených psů a doporučuji všem kastraci, je od žen matek vždy na mou stranu odpovězeno, že když nemám děti, tak se mám taky nechat vykastrovat. Co na to říct. Já totiž chovám zvířata a miluju je i jejich potomky a velmi mne těší, když se narodí mláďátka a každý mi říká, že když se mi líbí mláďata, proč nemám dítě já sama. To se nedá vysvětlit. Prostě to tak je. Navíc nedělám ze zvířat rodící stroje. Některá u mne za celý život ani mláďata nemají, někteří jen jednou. Vadí mi, že ženy jsou považovány jen za stroje na výrobu dětí a ještě tu teorii podporují. Chápu, že příroda to tak určila, ale narozdíl od zvířat nám dala mozek, díky kterému se můžeme samy rozhodnout jestli děti ano či ne! Za mne ani nechci přijít do toho stavu, kdy má žena vygumovaný mozek a myslí jen na toho svého potomka a na okolí kašle. Osobně doufám, že takhle nikdy nezdegeneruju a já i moje dítě budeme rozumní lidi. Přeji Ti, aby si taky přišla k tomu, že se staneš matkou a bude Tě to těšit a ne kvůli výhružkám okolí, že každá musíme být matka. Já třeba zatím nechci a pořád říkám, když se to nepovede, tak se to nepovede a pak jako stará babka budu brečet, že nemám žádná vnoučata, která by mne chodila navštěvovat....

89 donPepe donPepe | Web | 28. november 2016 at 9:30 | React

Bez určení věku se dá těžko polemizovat. Naštěstí tento názor nemá většina, jinak bychom už vymřeli, i když k tomu máme stejně nakročeno. Má osobní zkušenost - jediná cenná věc, co po nás zůstává jsou naši potomci, kterým jsme předali něco ze sebe (návyky, pohled na svět, etika) a ne hmotné i nehmotné statky. I když asi jako muž nemůžu pochopit tvůj splýn.

90 Hrobárka Hrobárka | Web | 28. november 2016 at 9:45 | React

Prečo stále dookola ten blbý argument o vyhynutí???
Je nás skoro 7,5 miliardy...

91 nezenska-svine nezenska-svine | Web | 29. november 2016 at 1:27 | React

[88]: Promiň, jaksi to nechápu. Na jednu stranu tě manža tlačí a ty vzdoruješ. Na druhou stranu máš ale obavy vzhledem k věku ( výmluva, věk pro otěhotnění se dnes posouvá) a bojí se, že když je mít nebudeš, budeš do konce života litovat. Ten postoj nechápu. Buď chci nebo nechci, ne?
Mně už není náct a přesto vím, že prostě nechci. NIKDY. Taky proč ten názor měnit žejo, když vím, co dnes znamená mít děcko a že já bych už nikdy nebyla já? Sobeckost? Jo, natuty, protože tenhle život žiju JÁ a nebudu si ho zbytečně posírat. Pápá Lála, ale srovnej si, co vlastně chceš.  Buď ztratíš sebe tím, že je mít budeš, nebo ztratíš manžu, protože odmítneš...zeptej se sama, co je pro tebe horší.

92 SchwarzRosen SchwarzRosen | 29. november 2016 at 2:51 | React

[90]: Taktéž nechápu. Vyhyneme spíš právě proto, že jsme přemnožení. Lidi jsou pro planetu mor a příroda se nás zbaví.

New comment

Log in
  Don't you have your own web yet? Create it for free on Blog.cz.
 

Actual articles

Advertisement
Must I denounce myself as a monster while you still refuse to see the one growing inside you?